Health Tips for Working Professionals and Office Workers

Health Tips for Working Professionals and Office Workers in Urdu for Women, Men both. Here are his tips for living a healthier lifestyle in the office. We work in shifts and lot of times we either skip meals and then overeat or don’t eat at all. Such eating habits are not just wrong but very unhealthy too. These can become a major cause of health related issues such as weight gain, weight loss, gastric trouble, low blood pressure, anemia, etc.

How You Can Stay Healthy Even Though You Sit At A Desk All Day
  1. Take Hourly Breaks. Hours of working at your desk can take a toll on you body.
  2. Stretch or Move in Place.
  3. Skip elevators & take the stairs.
  4. Schedule weekly fitness sessions.
  5. Pace.
  6. Schedule your meals
  7. Work standing up.
  8. Drink plenty of water
Here are his tips for living a healthier lifestyle in the office.
  • Physical Wellbeing.
  • Stop sitting.
  • Take walking meetings and phone calls.
  • Work out with co-workers.
  • Knock out a three-minute workout.
  • Stretch & Release Emotions.
  • Diet & Nutrition.
  • Plan your lunches
Ways to Stay Healthy When You Work in an Office
  1. Walk to Work – If you don’t live far away from the workplace, keep your car parked at home and start walking to work. …
  2. Use a Standing Desk – We are learning more and more about the dangers of sitting all day long. …
  3. Use a Fitness Ball – Instead of using a regular chair, get yourself a fitness ball.
Steps to lead a healthy life!
  1. Include fruits and vegetables in your diet. Adding fruits and vegetables is a perfect foundation for starting a healthy routine.
  2. Drink water. You can save money and improve your health by drinking water throughout the day.
  3. Manage your mental health.
  4. 4.Destress.
  5. Exercise.
Follow a Heart-Healthy Diet
  1. Eat more fruits and veggies.
  2. Choose whole grains. Try brown rice instead of white. Switch to whole wheat pasta.
  3. Choose lean proteins like poultry, fish, beans, and legumes.
  4. Cut down on processed foods, sugar, salt, and saturated fat.
How to Become Slim in 3 to 10 Days
  1. Drink Water. Start your day with a glass or two of plain water.
  2. Walk After Your Meals. If you are not cut out for running or exercising then we might have something simpler for you.
  3. Eat More Fiber. High-fiber foods are good for your health and weight loss.
  4. Eat at Home.
  5. Eat less Salt.
  6. Run.
  7. Do Push-ups/Squats.

Health Tips for Working Professionals and Office Workers

Health Tips for Working Professionals and Office Workers

مَردوں کی طرح خواتین کا بھی اپنا ایک مخصوص روٹین ہوتا ہے، جس کے مطابق وہ اپنی تمام سرگرمیاں انجام دیتی ہیں۔ عموماً، خواتین کا زیادہ تر وقت روزمرہ کے کاموں مثلاً گھر،دفتر ،کاروباروغیرہ کے کام، بچوں کی دیکھ بھال ،کھانے کی تیاری وغیرہ میں گزر جاتا ہے۔ ان سب کاموں میںخواتین اپنی صحت کا خیال رکھنا بھول جاتی ہیں۔ تاہم اس کا یہ مطلب نہیں کہ خواتین صحت مند نہیں رہنا چاہتیں، بس روز مرہ کی مصروفیات میں وہ صحت کو اپنی ترجیحات میں شامل نہیں رکھ پاتیں۔ تاہم، ہم آپ کو بتاتے ہیں کہ صحت مند طرز زندگی (healthy lifestyle) کے لئے آپ کو اپنی مصروف زندگی میں کوئی بڑا ردوبدل کرنے کی ضرورت نہیں بلکہ چند معمولی باتوں کا خیال رکھ کر آپ صحت مند اور فٹ رہ سکتی ہیں۔

چہل قدمی

ایک اصول بنالیں کہ کوئی بھی فون کال بیٹھ کرنہیں سنی جائے گی۔ دن بھرمیں جب کسی سے بھی فون پربات کریں، چاہے آفس میں ہوں یا گھرمیں، آپ چہل قدمی کرناشروع کردیں۔ کچھ اور نہیں توبیٹھے بیٹھے اپنے پاؤں کوحرکت دیں ۔

اگرآپ کے پاس دن بھرمیں 5سے 10فون کالز آتی ہیں تواندازے کے مطابق تقریباً ایک گھنٹے کاورک آؤٹ آپ آسانی سے کرلیں گی۔کیلوریز جلانے کایہ سب سے آسان اورکارآمد طریقہ ہے۔

پانی ضروری ہے

مناسب مقدار میں پانی پینا صحت کے لئے بے حد مفید ہے ۔ لیکن کبھی کبھی صرف پانی پینا تھوڑا بورنگ ہوجاتا ہے ۔ ایسے میں زیادہ پانی پینے کے لئے آپ بوتل میں پانی بھر کر اس میں لیموں کا عرق ، انناس کے ٹکڑے ، پودینہ یا سونف وغیرہ ڈال سکتی ہیں۔ اس سے نہ صرف پانی کا ذائقہ بہتر ہوگا بلکہ پانی مزید صحت بخش بھی ہو جائے گا ۔

توانائی بحال رکھیں

توانائی بحال رکھنے کے لیے انرجی بارز اپنے ساتھ رکھیں۔ زیادہ ترپروٹین بارز مصنوعی شکر یا فلیوراور دیگر اجزا سے بھرپورہوتے ہیں۔ ایسے پروٹین بارز کاانتخاب کریں، جو صاف، غذائیت سے بھرپور اورقدرتی اجزا جیسے انڈے کی سفیدی اورمیوہ جات سے تیارکردہ ہوں۔ کوشش کریں اس میں کوئی غیرمعیاری اجزا شامل نہ ہوں۔ محض گلوٹین فری،سویافری،ڈیری فری اورشوگرفری کے ٹیگ دیکھ کراستعمال نہ کریں۔

مختصر اور فوری ورزش

جب آپ کے پاس وقت بہت ہی کم ہوتو10منٹ کی ورزش ضرور کرلیں۔جس طرح گھڑی کی سوئی تیزی سے چلتی ہے، آپ بھی بالکل اسی کے ساتھ چلنے کی کوشش کریں۔ تیس جمپنگ لانجز،بیس کرنچز،پندرہ ایئراسکواٹس،دس پش اَپس اورپانچ ٹرائ سیپ ڈپس کریں، پھر اسے دہرائیں۔

صحت بیگ

اسکول ، کالج یا دفتر جانے والی وہ خواتین جو کسی مصروفیت کی وجہ سے دن کا ایک بڑا حصہ گھر سے باہر گزارتی ہیں ، انہیں چاہئے کہ اپنے ساتھ یہ بیگ ہروقت رکھیں۔ اس میں آپ کچھ اسنیکس جیسے بیج، خشک میوے اور پھل وغیرہ رکھ سکتی ہیں، تاکہ جب بھی بھوک لگے، جنک فوڈ یا چپس وغیرہ کھانے کے بجائے ایسی چیزوں سے پیٹ بھر لیں۔

میٹھے کی طلب

اپنے پاس ہمیشہ ڈارک چاکلیٹ رکھیں، جس میں70فیصد کوکو اور چینی یا تو نہ ہو یا پھرنہایت ہی مناسب مقدارمیں ہو۔ یہ کافی اور میٹھے کی طلب دورکرنے کے لئے بہترین انتخاب ہے، اس سے توانائی میں اضافہ ہوتا ہے۔ اگرخالی ڈارک چاکلیٹ سے آپ کی میٹھے کی طلب پوری نہ ہوتی ہو تو اس کے ساتھ آپ ایک ٹکڑا کھجور بھی کھا سکتی ہیں۔ اسے آپ چھوٹے سے ڈیزرٹ کے طور پر بھی استعمال کرسکتی ہیں۔

تھکن کو دور بھگائیں

پُرسکون رہنے اور تھکن سے ہونے والے سر درد یا جسمانی درد کو بھگانےکے لئے چند اہم ضروری تیل جیسے لیونڈرا ورجرینیم کاتیل اپنے پاس ضروررکھیں، ان کی خوشبوآپ کو پُرسکون رکھتی ہے۔ جب آپ کشیدگی کاشکارہوں، جیسے دن بھر مصروف گزراہو توکیمومائل لوشن چہرے پر لگائیں، اس سے جِلد ہائیڈریٹ اوردماغ پُرسکون رہتاہے۔

کسی بھی اور چیز کے مقابلے میں صحت مند رہنے کے لیے مثبت طرز ِزندگی اپنانا زیادہ اہم ہے ، جس کے لیے آپ کو تھوڑی سی سمجھداری ہی درکار ہے۔ اس طرح آپ مہینوں نہیں بلکہ دنوں میں اپنی صحت میں واضح بہتری دیکھیں گی ۔

لمبی سانس بھریں

جب آپ ذہنی دباؤ محسوس کرنے لگیں توخود کوپھر سے نارمل اور پرُسکون کرنے کے لئے لمبی لمبی سانسیں لیں، اس سے قوت ِ برداشت میں اضافہ ہوتا ہے۔ آہستہ آہستہ سانس لیں اوراپنے ذہن میں 20تک گنتی گنیں، اس کے بعد سانس باہر نکالیں اوریہ عمل اس وقت تک دہرائیں جب تک آپ طبیعت میں بہتری محسوس نہ کریں ۔ سانس لینے کی یہ سادہ سی مشق آپ کو ہر طرح کے دباؤ سے باہر نکالنے میں انتہائی کار آمد ثابت ہوسکتی ہے۔ اسے دن کے وسط میں کرنا بہتر ہے، چاہے آپ کہیں بھی موجود ہوں۔

Being a hardworking professional probably means that most of your time is spent either commuting or at the office.

Here’s how you can be a fit hardworking professional:

1. Hit the Gym Near the Office

If you’re lucky enough to work near a gym, make it one of your daily stops. No excuses–hit the gym every day.

2. Make Your Commute a Workout

Do you live close enough to your office to walk, jog or cycle? At least a few times a week, forget about taking the bus or driving, and instead make your commute your daily workout.

3. Skip Lunch

Just because it’s called “lunch break” doesn’t mean you need to spend that time at a restaurant. Instead, take your hour of lunch as a time to get your exercise in–either at a gym, in your park, or in your nearby Yoga studios. You can then eat your lunch at your desk.

4. Do an Office Workout

You would be amazed by how much exercise you can do if you’ll just spend five or 10 minutes working out every hour. Do a few lunges or squats while on the phone, and do a few push-ups as you’re waiting for your video to render. You can find dozens of five or 10-minute workouts online, and they’ll make it easy for you to get in shape at the office.

5. Take the Stairs

Take the stairs both up and down any time you need to enter or exit the building, and you’ll do a leg workout that’s great cardio as well.

6. Find Office Workout Buddies

Need help to motivate yourself to get your workout in? Find a friend at the office that will work out with you, and sign up for a gym together. Make it your daily goal to motivate each other.

7. Take a Class You Enjoy

Many people need that extra helping hand to motivate them to work out, and the gym may not be enough. Instead of doing the gym, sign up for a class at your local martial arts dojo, Yoga or Pilates studio, or even a dance class. You’ll have tons of fun, all the while getting in shape.

8. Accept No Excuses

This is one of the hardest things to do, but it’s time to be a bit more selfish for the sake of fitness. Working late? Don’t let that stop you from hitting the gym after work, or getting up a bit earlier for your run. It can be hard to work out earlier in the morning or later at night, but if it’s the only way to actually fit it in, then do it!

9. Do What You Can

Just because you hear the word “workout” doesn’t mean you need to spend an hour at a gym. You can do a high-intensity workout that burns a whole lot of calories in less than 20 minutes, and you’ll still have time for a bit of a break.

10. Make Casual Activities Exercise

If you don’t have too much time for exercise, make any of the casual activities you do into your workout. Speed walk through your grocery store when you do the weekly shopping, and make sure to turn that dog walk into a jog or run.

It can be difficult to find time to get your daily workouts in, which is why so many professionals slowly get more and more out of shape over the years.

No comments.

Leave a Reply

error: Content is protected !!